עיצוב גינה עם בריכה

איך משלבים בריכה בעיצוב חוץ של הבית הפרטי, החצר, דירת הגן או אפילו הפנטהאוז?

איזה בריכות קיימות?

מה הדגשים?

הכנו מאמר שיסביר לכם הכול.

בתוך התחום הענקי שנקרא בריכות נתייחס למספר תחומי משנה כדי לעזור לכם: בריכות שחיה, בריכות שכשוך, ג'קוזי ובריכות נוי.

בריכות שחיה

יש להפריד את הקטגוריה בין בריכה בנויה (מגיעה מוכנה אל בית הלקוח), לבין בריכה שבונים בשטח- בריכה בנויה היא זולה יותר אך מאפשרת פחות חופש עיצובי ופרקטי (עומק, צורה וכו'). לעומת זאת בריכה שבונים בשטח ישרה יותר אך מאפשרת חופש עיצובי. בנוסף יש להחליט האם זו בריכה עילית (מעל הקרקע) או בריכה חפורה- כך שמפלס המים יהיה בגובה פני הקרקע.

יש מגוון חומרים לבניית הבריכות: בטון, פלדה ופיברגלאס הם הפופולריים.

יש אופציות רבות נוספות מבחינת העיצוב והתוספות. ניתן להוסיף לבריכה גם תעלת גלישה, כך שאופק המים נסתר לעין. אפשר להוסיף מנוע זרמים כדי לשחות כנגד הזרם. אפשר כמובן לחמם את הבריכה באמצעות משאבת חום לשחיות ליליות או חורפיות. ניתן לצפות את פנים הבריכה בסוגים שונים של חומרים, כגון: PVC בגוונים שונים, פסיפס, שליכט וכדומה.

כל סוגי הבריכות דורשים התייחסות מראש לתשתיות מים, ניקוז, חשמל (אם יש צורך), משקל הבריכה על פני הקרקע והתייחסות לסוג הקרקע שעליה מונחת הבריכה.

בריכות שכשוך אקולוגיות

בריכות המשלבות צמחייה טבעית במסנני הבריכה. הצמחים עצמם מסננים את המים לרמה שניתן אף לשתות מהמים!

התוצאה היא בריכה טבעית, יפה, אקולוגית, הנותנת תחושה של רחצה במעיין בטבע.

ג'קוזי / Hot tub

ישנם סוגים, גדלים וצורות שונות למתקני מים מחוממים כגון ג'קוזי והאט טאב. כמובן שבעיצוב חוץ צריך לבחור את אלה המתאימים לתנאי החוץ באזור. בדומה לבריכת שחייה, אפשר לשקע אותם בתוך הקרקע, או על פני הקרקע.

ניתן גם ליצור במת דק המחפה את הג'קוזי ונותנת תוספת יפה סביבו, ואף יכולה לכסות אותו בימים גשומים, הבמה יכולה לשלב גם מדרגות ואלמנטים נוספים. שתילת צמחים בתוך שקעי שתילה בדק נותנים הרגה ייחודית. ספסלי ישיבה בצמוד לג'קוזי יכולים להוסיף לאווירה המשפחתית וליצור עיצוב חוץ יוקרתי במיוחד.

בדרך כלל אנשים מעדיפים גם לתכנן מבנה או מחיצה היוצרים אינטימיות כאשר משתמשים בג'קוזי ולא רוצים שכולם יראו.

בריכות נוי

בריכות נוי מהוות שדרוג לחצר או המרפסת ומעשירות את האווירה ע"י צלילי פכפוך המים, צמחי מים ואף דגי נוי הנותנים אווירה טבעית ייחודית.

ניתן לעשות בריכה חפורה או בריכה באגנית מעל פני הקרקע. ניתן גם לשלב מפל מים הנשפך אל הבריכה, או קיר עם מים שזורמים עליו אל תוך בריכת הנוי, האפשרויות כמעט אין סופיות.

מרגישים שבא לכם קצת מים בחצר, פנו עוד היום למומחי אדריכלות הנוף ועיצוב החוץ של Amiry & Co.

תפריט