פנטהאוזים וגינות- האם זה עובד ביחד?

בעלי בתים, המתגוררים בפנטהאוזים עירוניים נהנים מנופים אורבניים שוקקי חיים, ויחד עם המעטה של כיפת השמיים, הם מחפשים חיבור מסוים לקרקע ולאדמה. הנוף הירוק והפסטורלי פעמים רבות חסר דווקא בדירות היוקרה הנישאות לגובה, ובדיוק מתוך הצורך הזה נולד השילוב שבין פנטהאוזים וגינות. האם זה עובד יחד?

מה חשוב לקחת בחשבון לפני שמעצבים גינה במרפסת הפנטהאוז

דירות פנטהאוז בהגדרתן כוללות מרפסת גג היקפית, שמשתרעת על פני 3 כיווני אוויר לכל הפחות, ומעניקות למעצב שטח רחב מאוד לעבודה. עיצוב גינות פנטהאוז מצריך חשיבה מחוץ לקופסה, שלוקחת בחשבון את כל המרכיבים הפרקטיים יחד עם מגוון שיקולים נוספים, שחשוב לקחת בחשבון, ושמסייעים לנצל את כל החלל הגדול הזה בצורה מיטבית.

  • שיקולים אדריכליים והנדסיים, הנוגעים למשקלים שניתן להעמיס על המרפסת של דירת הפנטהאוז, מערכות האיטום והניקוז המתאימות וכו'.
  • שיקולים פונקציונליים, שנגזרים מצורכי הדיירים שמתגוררים בפנטהאוז ומאופי הבילוי המועדף עליהם.
  • שיקולים הנוגעים לסוג הצמחים המתאים למרפסת, הכוללים את צורכי הגידול שלהם, השפעות מזג האוויר, אופי צמיחתם וכמובן מערכות ההשקיה הנחוצות להם.

עיצוב נוף ובחירת צמחים, פתרונות הצללה וגידור למרפסת פנטהאוז

הכיף הגדול בגינה שמשתרעת על פני מרפסת פנטהאוז הוא, שבכל עונה משהו עשוי לצמוח ולנבוט. ניתן לשלב מבחר של צמחי נוי ופרי, ריחנים ועצים שיקשטו את החלל, יספקו צל, אווירה פסטורלית והרבה צבע.

פרט לצמחיה חיה ניתן לשלב כרי דשא סינתטי, חיפוי דק ופרגולות, ואף לבנות פטיו לאירוח בימות החורף הקרים, שיאפשר ליהנות מהנוף המרהיב גם כשבחוץ סוער וגשום.

חשוב לזכור, שהפנטהאוז בדרך כלל גבוה ביחס ליתר הבניינים שבסביבתו, ולכן לא מחייב לבנות גדר או לשתול צמחייה היקפית שנישאת לגובה. כמו כן, רוחות עזות, שמאפיינות מרפסות גבוהות, עלולות לפגוע בצמחיה הגבוהה, וכדאי למצוא פתרונות הצללה וגידור יעילים ויציבים יותר.

תכנון גינות ובחירת מתקנים וריהוט מתאים למרפסת פנטהאוז

מרפסת פנטהאוז רחבה מציעה שפע של פינות, שניתן לנצל לאירוח ולבילוי. בבחירת ריהוט מתאים חשוב לזכור, שכל החומרים שנבחרים צריכים להיות עמידים בפני מזג אוויר משתנה, השמש הישראלית החמה, גשמים, רוחות ולחות גבוהה. כמו כן, חשוב לוודא, שהרהיטים והחומרים לא ידהו מאור השמש ויחזיקו מעמד לאורך זמן.

וכדי לנצל את החלל בצורה הטובה ביותר ניתן לשלב פינת משחקים לילדים, מתקני ספא לגדולים ואפילו מטבח חוץ או עמדת ברביקיו איכותית.

לסיכום,

עיצוב גינות פנטהאוז אמנם פותח שטח רחב מאוד לעיצוב, אך הוא מחייב שימת לב לפרטים והתחשבות בגורמים שונים, שמושפעים מסוג המבנה וגובהו.

הנטייה הטבעית היא לבחון את העדפות הלקוח וצרכיו, אך חשוב לא פחות להתחשב בנתוני השטח הקיימים, כדי להבטיח לפני הכל בטיחות, אחר כך פרקטיות ועמידות התוצר הסופי לאורך שנים רבות ובסופו של דבר, עיצוב גינות יוקרה שיתאים לסגנון שהלקוח הכי אוהב.

תפריט